Forumindex Svenska 200 Klubbens internetforum
Till klubbens hemsida/webshop

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

kan det vara lmm:en som spökar?

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Maskinellt
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
yrrol

Registreringsdatum: 24 oktober 2008

InläggPostat: fre okt 24, 2008 4:22 pm    Rubrik: kan det vara lmm:en som spökar? Svara med citat

Hejsan!

Tänkte höra med er om någon kan felanalysera detta problemet.

Jag har en 1988a som jag bytt tändstift, olja, filter, lambdasond (bosch), fördelarlock och rotor. Efter det blev besiktades den.

Under längre tid:

1. Bilen har gått bra, fast aldrig haft det riktiga klöset... (så jag började fundera på vrida fördelaren eller kolla kamremmen)

2. Den har alltid krävt att man nuddar gasen lite och vevar några extra sekunder för att den ska starta och den hostar ut vit rök direkt efter.

3. Jag inbillar mig att när bensinen nästan varit slut har den varit lite extra tjurig att starta på stört. (så tänkte avluftare = tät, men hade loss locket utan märka skillnad det tillfället)

4. den har inte gått supersnålt direkt, men inte skandalöst törstigt heller utan rullat på acceptabelt på både detta och gubbslö-accet

---

Men nu när jag skulle hem från shoppingen:

Ville inte starta, fick verkligen tvinga den till att börja tända men det blev aldrig så den klara sig själv.
- Jag gick ut och kolla så alla kablar satt som de skulle, prövade igen, vevade runt och mixtrade med gasen utan givande resultat.

Jag chansa och drog ur kabeln till luftmassemätaren och då starta den, och funka bra tills jag gasade förmycket... satt och utforskade detta, varvade långsamt upp den rejält i hopp om att något skulle släppa (haha)
men icke...

Nervöst chansa jag att åka hemåt, för den driver helt okej å så, sålänge jag inte gasar mer än typ 10-20%... Så det blev inga rödljus-rejs direkt.. Smile

Väl hemma exprimentera jag, kopplade in LMMen men då var jag tillbaka till att den inte klara sig själv alls utan dog...

Drog ur batteriet för att nolla systemet, kopplade in det en stund senare, men samma problem...

Så... Vad tror ni?

*Givaren är en 007 modell men verkar vara fler som har den till sina 88a...

*Bränslepumparna, har jag hört surra vid tänding, igår iaf idag lät det inget eller så missade jag surret bara...

Jag har tyvärr ingen jag kan be att få låna av såvida ingen här på forumet har det och bor nära trollhättan. Wink
Funderar på köpa en ny, bosch, och testa, fast bara om de lovar att ta tillbaka den om det inte var den men de lär väl bli tjuriga då..

Tack på förhand. Smile
yrrol

Registreringsdatum: 24 oktober 2008

InläggPostat: lör okt 25, 2008 1:42 pm    Rubrik: Svara med citat

ingen svarade, jag chansade, och bilen gick igen efter att köpa en beg från en 1992...
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Maskinellt Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet